INM

Sistemul de Management al Calitatii INM

Pentru asigurarea calităţii şi creşterea credibilităţii în rezultatele măsurărilor efectuate, în cadrul Institutului Național de Metrologie s-a implementat şi dezvoltat un Sistem de Management al Calităţii. Elementele esenţiale ale acestui sistem se rezumă la respectarea strictă a manualului calității și a procedurilor de etalonare, generale, specifice și tehnice de către specialiştii INM, în fiecare acţiune, la fiecare etapă.

Sistemul de Management al Calității garantează rezultate autentice, exclude erorile din procesele de etalonare și dezvoltă metode sigure de măsurări.

Pe parcursul timpului, Sistemul de Management al Calităţii avut o dezvoltare continuă:

  • 2001 – în laboratoarele Centrului Naţional de Standardizare, Metrologie şi Certificare (CNSMC) este elaborat sistemul calităţii conform prevederilor standardelor ISO 9001 versiunea 1994.
  • 2003 – este revizuit sistemul calităţii al CNSMC conform cerinţelor standardului internaţional ISO 9001 versiunea 2000.
  • 2003 – este elaborat manualul calităţii conform ISO / CEI 17025.
  • 2004 – este prezentat sistemul de management al calităţii la şedinţa ”Forului Calității” a Organizației Regionale de Cooperare a Intitutelor Metrologice ale Statelor Euro-Asiatice (COOMET) cu obţinerea „Certificatului de încredere QSF-C13”.
  • 2004 ÷ 2009 – are loc îmbunătăţirea continuă a sistemul de management al calităţii şi efectuarea modificărilor necesare, dictate de modificările structurii organizatorice, reutilării laboratoarelor metrologice, creării etaloanelor noi.
  • 2012 – în oraşul Bratislava, Slovacia a avut loc şedinţa comitetului tehnic CT 3.1 “Forul calităţii” din cadrul “COOMET”, unde a fost prezentat sistemul de management al calităţii. În rezultatul prezentării, membrii comitetului tehnic l-au constatat drept unul funcţional şi capabil de a asigura calitatea etalonărilor efectuate în laboratoarele metrologice și, drept urmare, a fost luată decizia ca în luna noiembrie 2012, sistemul de management al calităţii să fie supus unui audit extern – procedura de ”peer-review”.
  • mai 2012 – în cadrul proiectului de ameliorare a competitivităţii în Republica Moldova, sistemul de management al calităţii a fost supus evaluării prelimenare cu elaborarea ulterioară a recomandărilor de îmbunătăţire de către specialiştii institutului de metrologie „VSL” din Olanda.
  • noiembrie 2012 – Sistemul de Management al Calităţii a fost supus evaluării din partea grupului de experţi din cadrul COOMET, care s-a soldat cu obținerea din partea COOMET a „Certificatului de Recunoaştere nr. QSF-R27”.

Certificatul de încredere obţinut, confirmă orientarea către calitate a tuturor activităţilor desfăşurate de INM, confirmă existenţa şi funcţionarea Sistemului de Management al Calității din cadrul acestuia.

Astăzi Institutul Naţional de Metrologie asigură servicii de înaltă calitate, promptitudine şi profesionalism, fiind ghidat de un Sistem de Management al Calităţii eficient, recunoscut la nivel internațional.







Baner metrologie aplicata
Baner metrologie legala